Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • Onze school
    • Missie/Visie
    • Passend onderwijs
    • Ons team
    • Vreedzame School
    • Scholen-op-de-kaart
    • Onze partners
    • Contactpersoon
  • Praktische informatie
    • Schooltijden
    • Overblijf
    • Schoolgids
    • Muziekonderwijs
    • Anti-pestprotocol de Marimba
    • Jaarkalender voor de ouders
    • Jaarverslag De Marimba 24-25
    • Kwaliteitskaart AVG privacy
    • Smartphone en Smartwatch
  • De Ouders
    • De oudervereniging
    • De medezeggenschapsraad
    • Social Schools
    • Communicatie
    • Klachtenregeling
  • Contact
    • Contact opnemen
Waardering
Veilig
Vooruitgang
Verbonden

  • Missie/Visie
  • Passend onderwijs
  • Ons team
  • Vreedzame School
  • Scholen-op-de-kaart
  • Onze partners
  • Contactpersoon

Passend Onderwijs

De kern van Passend Onderwijs (vreedzame school, adaptief onderwijs,  kindplan,  excellentie)  is het uitbreiden van de kansen op de beste ontwikkeling voor ieder kind. Het gaat om het leveren van maatwerk in het onderwijs voor zowel kinderen die extra ondersteuning nodig hebben als ook voor de kinderen die zonder extra ondersteuning onderwijs volgen. Om maatwerk te leveren is een passend onderwijsaanbod nodig, vandaar de naam.  

UITGANGSPUNTEN PASSEND ONDERWIJS  

Het kind moet centraal staan. Dat betekent dat het aanbod moet worden afgestemd op de behoeften van elk kind afzonderlijk.   

Passend Onderwijs houdt in dat een kind, door middel van overleg tussen schoolbestuur en ouders, op een school wordt geplaatst waar de mogelijkheden van het kind het meest tot zijn recht kunnen komen. Dat kan zowel binnen het regulier of het speciaal onderwijs zijn, maar tussenvormen zijn ook mogelijk.   

Leerkrachten moeten voldoende bekwaam zijn om Passend Onderwijs in de klas te realiseren. Elk jaar weer verdiept het team zich in het verbeteren van de ondersteuningsaanpak bij kinderen.  

Het ondersteuningsaanbod van de school en de jeugdondersteuning (SMW-ondersteuning) voor kinderen die ondersteuning nodig hebben moeten goed op elkaar afgestemd zijn.   

Het proces van indicatiestelling moet minder bureaucratisch en moet meer handelingsgericht zijn. Dat wil zeggen dat het antwoord moet geven op de volgende vraag: wat willen we met deze leerling bereiken in het onderwijs en wat is daarvoor nodig?   


Snel naar

Onze School

De Vreedzameschool

Social Schools

Ons Bestuur

Onze school Missie/Visie Passend onderwijs Ons team Vreedzame School Scholen-op-de-kaart Onze partners Contactpersoon
Praktische informatie Schooltijden Overblijf Schoolgids Muziekonderwijs Anti-pestprotocol de Marimba Jaarkalender voor de ouders Jaarverslag De Marimba 24-25 Kwaliteitskaart AVG privacy Smartphone en Smartwatch
De Ouders De oudervereniging De medezeggenschapsraad Social Schools Communicatie Klachtenregeling
Contact Contact opnemen
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools